ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hatályos: 2025. szeptember 15. Utolsó módosítás: 2025. szeptember 15.
Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF” vagy „Szerződés”) célja, hogy szabályozza az
Cégnév: EXTOR Elektronikai Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2040 Budaörs, Gyár utca 2.
Cégjegyzékszám: 13-09-117179
Nyilvántartja: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 12518700-2-13
Képviseli: Vogronics László és Gál Balázs ügyvezetők önállóan
E-mail: [email protected]
mint szállítóval (a továbbiakban: „Szállító”) termékértékesítési és kapcsolódó szolgáltatásokra szerződést kötő fél (a továbbiakban: “Vevő”) között létrejövő jogviszonyra irányadó szabályokat.
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. A Szállító egy váltakozó- és egyenáramú szünetmentes áramellátó berendezések, teljesítményszabályozó és lágyindító berendezések, akkumulátorok és áramfejlesztő rendszerek, dízel aggregátok értékesítésével, továbbá az előbbiek üzemeltetésével és karbantartásával összefüggő szolgáltatásokat (továbbiakban, mint: „Tevékenység”) nyújtó Magyarországon bejegyzett gazdasági társaság.
1.2. A felek megállapodnak, hogy az ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával a Vevő tudomásul veszi, hogy a felek közötti jogviszony alapvető szabályait jelen ÁSZF tartalmazza, egyben azokat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
2. AZ ÁSZF CÉLJA
2.1. Jelen ÁSZF célja, hogy egységes szerkezetben szabályozza a Szállító és az általa végzett Tevékenységgel összefüggésben a Szállító ajánlatában és megoldási javaslatában (a továbbiakban: „Ajánlat”) valamint jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel szállítási szerződést kötő harmadik személy, azaz a Vevő jogait és kötelezettségeit, illetve a Vevő és a Szállító közötti jogviszonyra vonatkozó szabályokat.
2.2. A Vevő a jelen ÁSZF rendelkezéseit az érvényes Ajánlat elfogadását jelző megrendelőlap (a továbbiakban: „Megrendelőlap”) aláírásával és Szállító részére történő megküldésével fogadja el. Az Ajánlat és a Megrendelőlap jelen ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képezi (3. számú melléklet).
3. A SZERZŐDÉS TÁRGYA
3.1. A jelen ÁSZF alapján a Vevő megrendeli a Szállítótól a Szállító Ajánlatában részletesen meghatározott eszközök (a továbbiakban: „Eszközök”) leszállítását, a Szállító pedig kötelezettséget vállal, hogy azokat a Vevő részére az Ajánlatban meghatározott feltételek szerint leszállítja, azokat a Szállító általi üzembehelyezéshez előkészíti, illetve a Vevő erre irányuló igénye esetén az Eszközök használatát a Vevő kijelölt munkavállalóinak betanítja.
3.2. Az Eszközök szállítására a jelen ÁSZF rendelkezéseinek általános szabályai és az Ajánlat konkretizált feltételei együttesen vonatkoznak.
3.3. Az ÁSZF rendelkezéseitől való bármilyen eltérés a Szállító előzetes jóváhagyásával és az eltérő rendelkezésnek a Megrendelőlapon történő feltüntetésével lehetséges.
4. JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK
4.1. A felek kötelesek együttműködni és jóhiszeműen eljárni, segítve egymást a jelen ÁSZF-ben biztosított jogaik gyakorlása és kötelezettségeik teljesítése során, ennek keretében tartoznak egymást haladéktalanul értesíteni az érdekkörükben felmerülő, az ÁSZF szerinti szolgáltatásra kiható minden lényeges adatról, tényezőről és körülményről.
4.2. A felek kötelesek megadni a másik fél részére a jelen Szerződés teljesítéséhez szükséges vagy lényeges információkat, valamint minden szükséges tájékoztatást és nyilatkozatot.
4.3. A felek haladéktalanul kötelesek értesíteni egymást minden olyan körülményről, amely befolyásolhatja, akadályozhatja vagy ellehetetlenítheti a jelen Szerződéből eredő kötelezettségeik teljesítését.
4.4. A Szállító jogosult a jelen ÁSZF-ből eredő jogait vagy kötelezettségeit a Vevő engedélye nélkül engedményezni vagy egyéb módon átruházni.
4.5. A Szállító a jelen ÁSZF szerinti kötelezettségei teljesítéséhez a Vevő előzetes írásbeli engedélye nélkül jogosult alvállalkozó igénybevételére azzal, hogy az igénybevett alvállalkozók teljesítéséért, mint sajátjáért felel.
4.6. A Szállító a jelen ÁSZF szerinti kötelezettségei teljesítése érdekében jogosult a Szállító cégcsoportjához tartozó társaságokat alvállalkozóként bevonni, előzetes bejelentési kötelezettség nélkül. Jelen Szerződés értelmében cégcsoporthoz tartozó társaságnak azon társaságok minősülnek, amelyek tulajdonosi szerkezete, ügyvezetése részben vagy egészben megegyezik.
4.7. A Szállító köteles az Eszközök megfelelőségi igazolásait, származási és minőségi bizonylatait a Vevő részére átadni teljesítési helyre való beszállítással egyidejűleg
4.8. Tekintettel arra, hogy a szállítási hely egyben munkaterületnek is minősül, a Szállító a munkaterületre való belépéssel köteles betartani a munkaterületen érvényes közlekedési, munka- és balesetvédelmi, környezetvédelmi és egyéb szabályokat.
5. A SZÁLLÍTÁS HELYE ÉS IDŐPONTJA
5.1. A leszállítandó Eszközök leszállításának és telepítésének helye a Megrendelőlapon kerül meghatározásra. A telepítés helyének a leszállítás időpontjában alkalmasnak kell lennie az Eszközök elhelyezésére, továbbá a telepítési helyszínhez vezető akadálymentes útvonal biztosításáért a Vevő felelős. Amennyiben a telepítési hely alkalmassá tételéhez építési munkálatok vagy erősáramú kábelezés (fogyasztói elmenő kábelek behúzása, bekötése, UPS tápkábelének kiépítése stb.), úgy arról a Vevő köteles gondoskodni saját költségén. Az Eszközök telepítésével kapcsolatos műszaki feltételeket jelen ÁSZF 1. számú melléklete tartalmazza. Amennyiben a leszállítás időpontjában a telepítési hely alkalmatlan az Eszközök elhelyezésére, úgy a Szállító jogosult az elhelyezést megtagadni, mely esetben az 5.3. pont rendelkezései megfelelően irányadóak.
5.2. Az Eszközök leszállításának időpontját a Megrendelőlap tartalmazza. A szállítási időpont naptári hétként kerül meghatározásra, melyre tekintettel a Szállító megfelelően teljesít, amennyiben az adott naptári hét valamely munkanapján teljesíti az Eszközök leszállítását. A Szállító a leszállítás tényleges napjáról legalább 1 nappal korábban értesíti a Vevőt.
5.3. Amennyiben a Vevő a Megrendelőlapon meghatározott szállítási időpontot a Megrendelőlapon meghatározott szállítási időponthoz képest 1 héttel meghaladó mértékben el kívánja halasztani, úgy köteles a Szállítót legalább 1 héttel korábban írásban értesíteni és egyidejűleg megjelölni azt az időpontot, amely időpontra az Eszközök leszállítását igényli. Amennyiben a Vevő az előbbiek szerinti értesítést küld a Szállító részére, úgy az értesítést követően a Szállító tárolási nyilatkozatot (a továbbiakban: „Tárolási Nyilatkozat”) állít ki a Vevő részére a jelen ÁSZF 2. számú mellékletét képező Tárolási Nyilatkozat minta szerinti tartalommal. A Tárolási Nyilatkozat alapján a Szállító az Eszközöket az elhalasztott szállítási időpontig a felelős őrzés szabályai szerint megőrzi, azonban a Tárolási Nyilatkozat kiállításának időpontjával a kárveszély a Vevőre száll át. Az előbbiekre tekintettel a Vevő jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Tárolási Nyilatkozat kiállítását, illetve a kárveszély átszállását követően a Szállító nem tartozik felelősséggel az Eszközök meghibásodásáért vagy azok használhatatlanná válásáért, sem semmilyen egyéb kárért, amennyiben a Vevő a Szállító általi időtartam alatt az Eszközök felhasználói útmutatójában meghatározott előírásokat (például üzembehelyezési határidő, időszakos karbantartás stb.) nem tartja be, illetve az előírt kötelezettségeket nem teljesíti. A Szállító a tárolás időtartama alatt az előbbi kötelezettségek teljesítésére nem köteles, azt kizárólag a Vevő által jelzett igény esetén, külön díjazás mellett vállalja.
6. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK, ÁTADÁS-ÁTVÉTEL, ÜZEMBEHELYEZÉS
6.1. A teljesítési helyen a Vevő kijelöli azt a helyet, ahol az Eszközök telepítése történik. A telepítési helyen a Vevőnek kell biztosítania a jelen ÁSZF mellékletében meghatározott műszaki feltételek fennállását.
6.2. A Szállító köteles gondoskodni olyan járművek használatáról, amelyek alkalmasak az Eszközöknek a teljesítési helyre történő leszállítására.
6.3. A Szállító a teljesítési helyen köteles a telepítési helyhez vezető és a Vevő által kijelölt útvonalat követni.
6.4. Az Eszközök leszállítása kizárólag hétközben, 9 óra és 15 óra között történik. Ettől eltérő időpontban a Szállító a leszállításra – eltérő megállapodás hiányában – nem köteles, illetve a Szállító ettől eltérő időben, így különösen hétvégén vagy munkaszüneti napokon, valamint a fenti szállítási idősávon kívül kizárólag a Szállító előzetes írásbeli visszaigazolása esetén történhet. A Vevő köteles gondoskodni, hogy a szállítás időpontjában a helyszínen legyen megfelelő
6.5. Az Eszközök kirakodásához megfelelő szakszerű személyzetről – eltérő megállapodás hiányában - a Szállító köteles gondoskodni, a Vevő pedig köteles gondoskodni az Eszközök esetleges minőségi hibáinak megállapításához szükséges megfelelő szaktudással rendelkező személy jelenlétről.
6.6. A kirakodásról – a Felek ettől eltérő megállapodásának hiányában – a Szállító köteles gondoskodni, az Eszközök teljes kirakodásáig a kárveszélyt a Szállító viseli.
6.7. A kijelölt telepítési pontig történő szállítással járó költségek a Szállítót terhelik. A Szállító kijelenti, hogy az Ajánlatát úgy adta meg, hogy abban a szállítás díját beleszámította. A Szállító azonban jogosult felszámítani a szállítással kapcsolatos azon többletköltségeit, amely a Vevő nem megfelelő tájékoztatásából vagy abból ered, hogy a telepítési helyre történő szállítási útvonal, az előzetesen felmért állapothoz képest jelentősen megváltozott és amely körülményeket a Szállító az Ajánlatánál nem tudott számításba venni.
6.8. A kirakodást követően a Vevő elvégzi az Eszközök mennyiségi és minőségi átvételét. A mennyiségi átvétel tételesen, míg a minőségi átvétel szemrevételezés útján történik. Amennyiben a Vevő a minőségi átvétel során az Eszközök szemrevételezés útján is észlelhető hibáját észleli, úgy az adott Eszköz átvételét jogosult megtagadni. Egyéb esetekben a Vevő 3 munkanapon belül jogosult jelezni, amennyiben az Eszközök további, egyszerű szemrevételezés útján nem vagy nehezen észlelhető hibáját észleli. A Vevő a hibákról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet a Szállító rendelkezésére bocsát.
6.9. Amennyiben az Eszközök átadás-átvétele eredményesen megvalósult (lezárult), a Felek ennek megtörténtét a szállítólevél kölcsönös aláírásával igazolják.
6.10. A Vevő jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy az Eszközök üzembehelyezése keretében a Szállító szerelési határa a berendezés sorkapcsai, így a Szállító kizárólag az Eszközök belső kábelezését, az akkumulátorok sorba kötését és DC kábelezését végzi el, azonban a hálózatra történő bekötés és a gyengeáramú, informatikai és jelző kábelek behúzása és bekötése a Vevő feladata és felelőssége. Amennyiben a Szállító az üzembehelyezéssel kapcsolatosan őt terhelő feladatokat elvégezte, a Vevő igazolást állít ki a Szállító teljesítéséről, teljesítési igazolás (a továbbiakban: „Teljesítési Igazolás”) kiállításával.
6.11. Azt követően, hogy a hálózatra bekötést a Vevő elvégezte és erről a Szállítót értesítette, a Szállító a Vevővel egyeztetett időpontban elvégzi az Eszközök üzembehelyezését és a Vevő kijelölt munkavállalóinak oktatását.
6.12. A kijelölt munkavállalók oktatása az üzembe helyezés napján díjmentes, további oktatási időpontok külön ajánlat és elszámolás részét képezik.
6.13. Amennyiben az üzembehelyezési feladatok bármelyik része, az itt felsorolt, vagy az 1. számú mellékletben rögzített feltételek szerint a Vevő hibájából vagy téves tájékoztatásából kifolyólag nem valósul meg akkor a Szállító szakembereinek jogában áll a munkavégzést megtagadni. A Szállító ebből adódó többletköltségeinek (munkadíj, kiszállási és szállítási díjak) megfizetésére a Vevő köteles. A Vevő hibájából vagy téves tájékoztatásából meghiúsult üzembehelyezési feladatokról a Felek jegyzőkönyvet készítenek.
7. VÉTELÁR, FIZETÉSI FELTÉTELEK
7.1. Az Eszközök leszállításáért a Vevő vételár (a továbbiakban: „Vételár”) fizetésére köteles, illetve a Szállító Vételárra jogosult.
7.2. A Vételár összegét az Ajánlat tartalmazza.
A Vételár magában foglalja:
• az Eszközök leszállítása előtti egyszeri kiszállás, terepfelmérés és konzultáció díját
• az Eszközök vételárát
• az Eszközök leszállításának díját
• az üzembehelyezéssel kapcsolatosan a Szállítót terhelő feladatok díját
• a kijelölt munkavállalók oktatását az üzembe helyezés napján
• termékdíjakat és a kiterjesztett gyártói felelősségi díját (EPR)
A Vételár azonban nem foglalja magában
• az építészeti munkálatokat (berendezésalap építés, útburkolatának helyreállítása és felfestése)
• az épületen belüli, szintek közötti, teherlift nélküli anyagmozgatást (speciális kézi anyagmozgatás, daruzás)
• az erősáramú kábelezést (fogyasztói elmenő kábelek behúzása, bekötése, UPS tápkábelének kiépítése, kétoldali bekötése)
• elosztószekrények szerelését, módosítását
• az elbontott Eszközök elszállítását előírás szerinti megsemmisítésre
• egyéb extra szolgáltatások.
7.3. A Szállító a Vételárról kettő (2) darab számla kiállítására jogosult, az alábbiakban meghatározottak szerint:
7.3.1. A Szállító a Vételár 90%-ának megfelelő összegről (a továbbiakban: „Első Részlet”) szóló számláját az Eszközök leszállítását követően jogosult kiállítani. Az előbbiektől eltérően, amennyiben a Szállító a Vevő részére a jelen Szerződés szerint Tárolási Nyilatkozatot állít ki, úgy a Szállító az Első Részletről szóló számláját a Tárolási Nyilatkozat kiállításával egyidejűleg jogosult kiállítani
7.3.2. A Szállító a Vételár 10%-ának megfelelő összegről (a továbbiakban: „Utolsó Részlet”) szóló számláját azt követően jogosult kiállítani, hogy az üzembehelyezéssel kapcsolatosan őt terhelő feladatokat elvégezte. Amennyiben azonban az Eszközök leszállításától számított 4. héten az üzembe helyezés nem történik meg, úgy a Szállító ezen időpont elteltét követően, automatikusan jogosulttá válik az Utolsó Részletről szóló számla kiállítására.
7.4. A Szállító a számláját elektronikus úton állítja ki a Vevő részére és azt a Vevőnek a Megrendelőlapon megjelölt e-mail címére megküldi. A Vevő az előbbiekre tekintettel a jelen Szerződés alapján az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (Áfa tv.) 175. § (3) bekezdésének b) pontjával összhangban hozzájárul az elektronikus számla alkalmazásához.
7.5. A Szállító a Vételárról szóló számláját az Ajánlatban megadott pénznemben és az Eszközökre irányadó megfelelő Áfa kulcs alkalmazásával, továbbá az Áfa tv., valamint egyéb vonatkozó jogszabályok által előírt tartalommal és formai követelmények betartásával állítja ki.
7.6. A Vevő a számla ellenértékét a Szállító számlájában meghatározott fizetési határidővel teljesíti, mely azonban semmilyen esetben sem lehet több, mint 30 nap. Ha a teljesítésre nyitva álló határidő utolsó napja munkaszüneti napra vagy bankszüneti napra esik, akkor a Vevő az azt megelőző munkanapon köteles teljesíteni. A számla akkor minősül teljesítettnek, amikor annak összege a Szállító bankszámláján jóváírásra került.
7.7. Amennyiben a Vevő a fizetési kötelezettségével késedelembe esik, úgy köteles a Ptk. 6:155. § (1) bekezdése szerint számítandó késedelmi kamatot fizetni a Szállító részére. A Vevő tudomásul veszi, hogy a Szállító a késedelmi kamaton túlmenően jogosult a behajtási költségátalányról szóló 2016. évi IX. törvény szerinti behajtási költségátalányt is felszámítani.
8. FELEK NYILATKOZATAI, SZAVATOSSÁG, FELELŐSSÉG
8.1. A Szállító vállalja és szavatolja, hogy a jelen ÁSZF-ben meghatározott kötelezettségeit olyan személyek teljesítik, akik megfelelő szakértelemmel és jelentős tapasztalattal rendelkeznek, a Szállítótól elvárható ésszerű gondossággal és szakértelemmel, legjobb tudása és maximális gondossága mellett, valamint a magyar, nemzetközi és Európai Uniós szabványoknak, illetve egyéb szakmai előírásoknak, valamint a Szerződésben meghatározott feltételeknek megfelelően.
8.2. A Vevő az ÁSZF elfogadásával kijelenti, hogy nincs tudomása olyan körülményről, amely várhatóan csődeljáráshoz, felszámoláshoz vagy egyéb fizetésképtelenségi eljáráshoz vezetne vele szemben.
8.3. A Szállító kijelenti, hogy rendelkezik minden gazdasági, pénzügyi, műszaki és humán erőforrással, amely szükséges a Szerződés teljesítéséhez, valamint, hogy gazdasági és pénzügyi helyzete stabil, és a Szerződésben rögzített díjazás megfelelő pénzügyi alapot biztosít a kötelezettségei teljesítéséhez, valamint fedezi a teljesítés költségeit és a Szállító által elvárt hasznot. A Szállító továbbá kijelenti, hogy nincs tudomása olyan tényről, amely meghaladná a szokásos üzleti kockázatokat, és amely a saját működését vagy közvetlen vagy közvetett tulajdonosai működését korlátozná vagy veszélyeztetné a Szerződés teljesítését.
8.4. A Szállító szavatolja, hogy az Eszközök üzembe helyezése után minden tekintetben megfelelnek rendeltetésüknek.
8.5. A Szállító kijelenti és szavatolja, hogy jogosult az Eszközök a Vevőnek történő átadás időpontjában per-, teher- és igénymentesek, valamint harmadik személynek nincs olyan joga, amely megakadályozná vagy akadályozná a Vevő tulajdonszerzését. A Vevő jelen ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi, hogy a Szállító az Eszközökre vonatkozó tulajdonjogát a teljes Vételár megfizetéséig fenntartja.
8.6. A Vevő jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy az Eszközökkel kapcsolatosan a Szállítót sem jótállás, sem kellékszavatosság nem terheli, a Vevő az ilyen igényeit az Eszközök gyártójával szemben érvényesítheti. A Szállító az Eszközökkel kapcsolatos gyártói garanciára vonatkozó feltételeket az átadáskor a Vevő rendelkezésére bocsátja. Amennyiben a Vevő a jótállásból vagy kellékszavatosságból eredő jogait a gyártóval szemben érvényesíteni kívánja, úgy a Vevő jogosult ezirányú igényét a Szállító részére jelezni és a Szállító közreműködik abban, hogy a Vevő jogainak érvényesítését elősegítse és azt közvetve vagy közvetlenül érvényesítse.
8.7. A Vevő jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi továbbá, hogy az Eszközök használatából eredő bármilyen esetleges kárért vagy hátrányért a Szállító felelőssége kizárt, azokat a Vevő a saját felelősségére használja.
8.8. A Vevő jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy bármilyen a Szállítóval szemben fennálló jelen ÁSZF-ből eredő követelés érvényesítésének határideje a Ptk. 6:22. § (3) bekezdésével összhangban a követelés esedékessé válásától számított egy (1) év. A Szállítónak a Vevővel szemben fennálló követelése a Ptk. 6:22. § (1) bekezdése szerinti általános elévülési határidőn belül, illetve amennyiben jogszabály ennél hosszabb határidőt állapít meg, úgy ezen a határidőn belül évül el. A Szállító tájékoztatja a Vevőt, hogy jelen pontban foglalt rendelkezés eltér az általános szerződési gyakorlattól, mely tájékoztatást a Vevő jelen ÁSZF rendelkezéseinek elfogadásával kifejezetten tudomásul vesz.
9. TITOKTARTÁS
9.1. A Felek tudomásul veszik, hogy jelen Szerződés ténye, valamint a Szerződés teljesítése során megismert, a másik Fél működéséhez, tevékenységéhez, illetve a szoftverfejlesztéshez kapcsolódó minden olyan tény, tájékoztatás, egyéb adat és az azokból készült összeállítás, amelynek illetéktelenek által történő megszerzése, hasznosítása, másokkal való közlése vagy nyilvánosságra hozatala a jogosult gazdasági, pénzügyi, piaci vagy biztonsági érdekét sértené vagy veszélyeztetné a Felek üzleti titkát képezi. Erre tekintettel üzleti titok különösen, de nem kizárólagosan: a) know-how, b) a Felek alkalmazottainak, alvállalkozóinak, partnereinek, beszállítóinak adatai, c) A Felek pénzügyi és egyéb üzleti műveleteivel, ügyleteivel kapcsolatos információk stb.
9.2. A titoktartási kötelezettség nem vonatkozik különösen azokra az információkra, amelyekkel kapcsolatban valamelyik Fél bizonyítani tudja, hogy:
a) Felek hibáján kívül került vagy kerül a nyilvánosságra, vagy vált ismertté;
b) bármelyik Fél önállóan fejlesztette ki, a másik Fél bizalmas információinak felhasználása nélkül;
c) az információt olyan harmadik féltől szerezte meg, akit az információ tekintetében nem terhel titoktartási kötelezettség;
d) az információt anélkül szerezte meg, hogy titoktartási kötelezettség terhelte volna; vagy
e) az információ nyilvánosságra hozatalát az adott Félre vonatkozó jogszabályi rendelkezés írja elő.
9.3. A Felek a tudomásukra jutó titkokat a vonatkozó jogszabályokra és a jelen Szerződésben foglaltakra figyelemmel kötelesek kezelni. A Felek titoktartási kötelezettségük körében a tudomásukra jutott adatokat tisztességtelenül nem használhatják fel, illetéktelen személy részére nem tehetik hozzáférhetővé, nem adhatják át, nem közölhetik, valamint nyilvánosságra nem hozhatják.
9.4. A Felek vállalják, hogy a jelen Szerződésben foglaltakat időbeli korlátozás nélkül titokban tartják, azokat a másik Fél előzetes írásbeli engedélye nélkül harmadik személynek semmilyen formában nem hozzák tudomására.
9.5. A titoktartási kötelezettség a jelen Szerződés megszűnését követően is időkorlátozás nélkül áll fenn és teljes mértékben érvényben marad.
9.6. A titoktartás alól kivételt képez az az eset, amikor valamelyik Fél jogszabályban előírt kötelezettségének teljesítése érdekében hozza nyilvánosságra a fenti adatok valamelyikét. A Felek kötelesek minden olyan esetről haladéktalanul tájékoztatni egymást, amikor bíróság vagy hatáskörében eljáró egyéb hatóság jogszerű megkeresése alapján a fentiekben megjelölt bármely információt kényszerül átadni a bíróság vagy hatóság részére.
9.7. A titoktartás nem korlátozza a Feleknek azt a jogát, hogy a jelen Szerződésről és az abban foglaltakról hivatásos jogi tanácsadójukat és könyvelőjüket tájékoztassák azzal, hogy a titoktartási kötelezettség ezekre a személyekre is kiterjed. Felek a hivatásos jogi tanácsadójuk és könyvelőjük adatkezeléséért és titoktartásáért, mint sajátjukért felelnek.
9.8. Felek jelen Szerződés aláírásával megerősítik továbbá, hogy tisztában vannak az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény (“Titok tv.”) 1. § (1) bekezdésében jelölt üzleti titok fogalmával, valamint ismertek előttük az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és a Titok Tv. üzleti titokra, annak megszegése esetén alkalmazandó szankciókra vonatkozó rendelkezései. A Felek kijelentik továbbá, hogy a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény és a Titok tv. üzleti titok megsértésére vonatkozó szabályait ismerik.
9.9. A Felek tudomásul veszik, hogy a jelen pontban foglalt titoktartási szabályok megsértésért – az egyéb jogi következményeken túl – egymással szemben kártérítési felelősséggel tartoznak.
10. VIS MAIOR
10.1. A jelen Szerződés értelmében vis maiornak minősül minden olyan rendkívüli, mindkét fél ellenőrzési körén kívül álló, a jelen Szerződés létrejötte után bekövetkező, annak teljesítését lehetetlenné tevő, vagy késleltető esemény, amelyet a Felek a szerződéskötéskor, vagy azt megelőzően nem láthattak előre, és nem háríthattak el, és amely nem vezethető vissza a Felek magatartására vagy mulasztására. Vis maiornak minősülnek különösen, de nem kizárólagosan az alábbi esetek:
a) természeti katasztrófák (pl. árvíz, földrengés, vihar);
b) tűzvész, robbanás, tömeges megbetegedés (járvány);
c) kormányzati intézkedés;
d) háború, háborús cselekmények (függetlenül attól, hogy fennáll-e hadiállapot vagy sem);
e) forradalom, felkelés, zavargások, polgárháború, vagy terrorcselekmények;
f) általános országos sztrájk.
10.2. Nem jelent szerződésszegést, amennyiben a kötelezettségek szerződésszerű teljesítését vis maior esemény akadályozza vagy korlátozza.
10.3. A fenti 10.1. pontban írtaktól eltérően a vis maior fogalma nem foglalja magában az alábbi esetek egyikét sem, kivéve, ha azt egyébként vis maior okozta:
a) gazdasági nehézségek;
b) a piaci feltételek megváltozása vagy a helyi és nemzetközi piacok üzleti feltételeinek váratlan változásait;
c) iparági események, incidensek, leállások, korlátozások, bojkott vagy sztrájk és hasonló események, amelyek csak a Szállítót vagy annak bármely Közreműködőjét érintik;
d) a Szállító vagy annak Közreműködői általi nem teljesítés vagy késedelem;
e) munkaerő- vagy anyaghiány;
g) kedvezőtlen időjárás vagy bármely más jelentős időjárási probléma, amely ellen az adott fél biztosíthatta volna magát;
h) fizikai körülmények vagy akadályok (föld feletti vagy föld alatti);
i) késedelem, megszüntetés, szolgáltatás megszakadása, korlátozó feltételek, bármely szükséges megállapodás, engedély, jóváhagyás, licenc vagy bármely más dokumentum megtagadása, elutasítása vagy meg nem újítása;
j) bármely olyan esemény, amely ellen bármelyik félnek biztosítania kell magát;
k) bármely jogszabály rendelkezéseinek megsértése vagy be nem tartása;
l) a felek bármelyikének szabályos működéséhez szükséges finanszírozás megszerzésének meghiúsulása; és/vagy
m) a COVID-19 világjárvány, illetve bármely egyéb körülményre tekintettel kihirdetett veszélyhelyzet és azok hatásai, kivéve a Magyar Közlönyben időről időre közzétett törvényekben vagy kormányrendeletekben elfogadott, korábban nem ismert korlátozó intézkedéseket;
10.4. Amennyiben vis maior esete következik be, akkor az erről tudomást szerző félnek haladéktalanul írásban kell értesítenie a másik felet. A 10 munkanapot meghaladó vis maior helyzet esetén a Felek kötelesek a lehető legrövidebb időn belül egymással a Szerződés teljesítésének folytatásáról egyeztetni és a feladatok befejezésének időpontjában, valamint az egyéb, valamely fél által lényegesnek minősített kérdésben megállapodni. A vis maior esetről tudomást szerző fél a fenti tájékoztatás elmulasztásából eredő kárért helytállni tartozik a másik fél felé.
10.5. Vis maior esetén a Szerződésben, illetve az Ajánlatban meghatározott teljesítési határidők meghosszabbodnak azzal az időtartammal, amíg a felek a vis maiornak minősülő esemény miatt nem tudnak teljesíteni. Amennyiben a késedelem 15 munkanapot meghaladja, úgy a felek kötelesek a fentiek szerint új teljesítési határidőben megállapodni.
10.6. Vis maior esemény befejeződését követően a késedelembe esett fél a további késedelem megelőzése érdekében köteles a lehető leghamarabb folytatni a teljesítést.
11. ADATVÉDELEM
11.1. A jelen ÁSZF-hez, illetve a Megrendelőlaphoz kapcsolódó személyes adatok kezelésének jogalapja az ÁSZF szerinti jogviszony létrehozása és annak teljesítése, illetve a felek jogos érdeke a kapcsolattartás az együttműködés megvalósítása érdekébe, valamint – például számlázás esetén – jogszabályi kötelezettség teljesítése. A felek a magukkal kapcsolatosan a másik félhez meghatározott, így különösen jelen Szerződés teljesítése és kapcsolattartás célból továbbított személyes adatok tekintetében egymás vonatkozásában adatfeldolgozónak minősülnek és adatfeldolgozói tevékenységük ellátása során más adatfeldolgozót a hatályos adatvédelmi jogszabályi előírásoknak megfelelően nem vesznek igénybe. A felek a másik féllel kapcsolatosan tudomásukra jutott személyes és egyéb adatokat a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelemről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46 EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, Európai Parlament és Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 Rendelet (általános adatvédelmi rendelet, General Data Protection Regulation, a továbbiakban: „GDPR”), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény („Infotv.”), valamint egyéb adat - és titokvédelmi szabályok előírásainak megfelelően jogosultak feldolgozni, és sem a jelen Szerződés időbeli hatálya, érvényessége alatt, sem annak megszűnését követően a jelen Szerződésben foglalt jogviszonytól eltérően, a másik fél engedélye nélkül, saját, valamint harmadik személyek céljaira nem használják fel, harmadik személyek számára nem teszik hozzáférhetővé, azzal egyéb módon sem élnek vissza.
11.2. A felek tevékenységi körükben kötelesek gondoskodni az adatok biztonságáról, kötelesek továbbá megtenni azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR és az Infotv., valamint az egyéb adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek. Felek vállalják, hogy a másik fél által átadott személyes adatokat megfelelő intézkedésekkel védik különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
12. ÉRTESÍTÉSEK
12.1. Amennyiben jelen ÁSZF kifejezetten másként nem rendelkezik a felek közötti hivatalos és elsődleges írásbeli kapcsolattartás az e-mail kommunikáció. A Szerződés kizárólag írásban módosítható, illetve szüntethető meg, amely esetben az e-mail kommunikáció nem teljesíti az írásbeliség követelményét.
12.2. A Szállító által kapcsolattartásra kijelölt személyek neve, illetve elérhetősége az Ajánlatban, míg a Vevő által kapcsolattartásra kijelölt személyek neve, illetve elérhetősége a Megrendelőlapon kerül rögzítésre.
12.3. Szerződésszerű megküldésnek minősül, az írásban igazolt személyes átadással, tértivevényes ajánlott levélben és a visszaigazolt e-mailben megküldött értesítés. Az értesítés akkor válik joghatályossá, amikor azt a címzett igazoltan átvette.
12.4. A tértivevényes ajánlott postai küldeményt a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni, ha a címzett az átvételt megtagadta. Ha a kézbesítés azért volt eredménytelen, mert a címzett az iratot nem vette át (az a feladóhoz nem kereste jelzéssel érkezett vissza), az iratot – az ellenkező bizonyításáig – a postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni.
12.5. A felek kötelesek egymást haladéktalanul írásban értesíteni a kapcsolattartási adataikban bekövetkező változásokról. Az értesítés elmulasztásából eredő kárért a mulasztó Fél felelősséggel tartozik.
13. AZ ÁSZF HATÁLYA, MEGSZŰNÉSE, MEGSZÜNTETÉSE
13.1. A jelen ÁSZF annak a Szállító által a weboldalán történő közzétételével vagy a jelen ÁSZF-ben megjelölt időpontban lép hatályba és határozatlan időre jött létre.
13.2. Jelen ÁSZF alapján létrejövő jogviszony a Megrendelőlapnak a Vevő általi aláírásával lép hatályba és az Eszközök üzembehelyezéséig tartó határozott időtartamra szól. Ez utóbbi alól kivételt képez a titoktartásra vonatkozó rendelkezések, amelyek határozatlan ideig maradnak érvényben.
13.3. A jelen ÁSZF szerinti jogviszony megszűnik, illetve megszüntethető:
● bármelyik fél jogutód nélküli megszűnésével
● a felek közös megegyezésével;
● elállással;
● azonnali hatályú felmondásával;
13.4. A jelen ÁSZF szerinti jogviszony minden további jognyilatkozat nélkül automatikusan megszűnik bármelyik fél jogutód nélküli megszűnésével.
13.5. A Felek a Szerződést közös megegyezéssel bármikor megszüntethetik. A Szerződés megszüntetésére irányuló megállapodást írásba kell foglalni.
13.6. A Vevő jogosult elállni a Szerződéstől azt megelőzően, hogy azt a Szállító teljesítette volna, ebben az esetben azonban köteles megtéríteni a Szállítónak az elállásról szóló értesítésig felmerült számlával, egyéb bizonylattal hitelt érdemlően igazolt költségeit és kiadásait.
13.7. Az ÁSZF, illetve az annak alapján létrejövő jogviszonyt – a felek eltérő megállapodása hiányában – a Vevő nem jogosult rendes felmondással felmondani.
13.8. A sérelmet szenvedett fél jogosult a jelen Szerződés szerinti jogviszonyt indokolás mellett, a másik félhez intézett egyoldalú, írásban megtett nyilatkozatával azonnali hatállyal felmondani, amennyiben a másik Fél a jelen ÁSZF-ből eredő lényeges kötelezettségét súlyosan megszegi.
13.9. A Szerződés, illetve az annak alapján létrejövő jogviszony bármely okból történő megszűnése esetén a felek kötelesek egymással teljeskörűen elszámolni. A Felek rögzítik, hogy elszámolás alatt nem csak pénzügyi elszámolást értenek, hanem az elszámolás körébe tartozik minden egymásnak átadott adat, információs, eszköz stb. Az átvevő fél az előbbieket a Szerződés megszűnését követően haladéktalanul, de legfeljebb 5 munkanapon belül köteles az átadó félnek visszaszolgáltatni.
14. VEGYES RENDELKEZÉSEK
14.1. Az a tény, ha a jelen Szerződés bármely rendelkezése érvénytelennek minősül, vagy vélhetően érvénytelenné fog válni a jövőben, nem érinti a Szerződésnek, mint egésznek az érvényességét. Az érvényben maradó részeket a részleges érvénytelenségre való tekintet nélkül kell értelmezni és végrehajtani. Ilyen esetben a szerződő Felek kötelesek jóhiszeműen tárgyalásba bocsátkozni annak érdekében, hogy mindkét Fél gazdasági koncepciójához legközelebb álló megoldással helyettesítsék a rendelkezést. Ugyanezen módon kell eljárni abban az esetben is, ha jelen Szerződés nem szabályoz valamely kérdést.
14.2. A Szállító fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF szerinti szolgáltatások körének bővülése vagy a vonatkozó jogszabályokhoz történő alkalmazkodás, illetve más célból a jelen ÁSZF-et kiegészítse vagy módosítsa. A Szállító a kiegészítésről, illetve módosításról annak hatályba lépését megelőzően tájékoztatja a Vevőt. Amennyiben a kiegészítés vagy módosítás a Vevő számára hátrányos, a Vevő jogosult az ÁSZF szerinti jogviszony felmondására, legkésőbb a tájékoztatástól számított 5 munkanapon belül. A felmondás ideje 60 nap. Amennyiben a Vevő a fenti határidőig nem nyilatkozik, úgy a Szállító azt a módosítás, illetve kiegészítés elfogadásaként értelmezi. A módosítások soha nem visszamenőleges hatályúak.
14.3. A jelen ÁSZF és annak melléklete vagy mellékletei, valamint az Ajánlat képezi a feleknek a szerződés tárgyára vonatkozó teljes megállapodását és egyetértését, és érvénytelenít minden korábbi, a felek közötti szerződést, megállapodást, egyeztetést a szerződés tárgyának vonatkozásában.
14.4. Jelen ÁSZF szakaszokra való felosztása és a bekezdések címszavainak használata a hivatkozás megkönnyítése és az egyértelműség érdekében történik, és nem befolyásolja jelen Szerződés értelmezését.
14.5. A Szállító – a 8.8. pontban írt kivétellel – a jelen ÁSZF-ben nem alkalmaz olyan feltételt, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól vagy a szokásos szerződési gyakorlattól, illetve olyan feltételt sem, amely eltér a Szállító és a Vevő között esetlegesen korábban alkalmazott feltételtől vagy az általánosan elfogadott szakmai gyakorlattól. Az előzőekre tekintettel a Vevő külön tájékoztatására nem kerül sor.
14.6. A jelen ÁSZF alapján létrejövő jogviszony semmiképp nem értelmezhető úgy, hogy az a Felek között közös vállalkozást, partnerséget vagy kölcsönös ügynökségi kapcsolatot hoz létre. A Szállító nem köt semmilyen szóbeli vagy írásbeli megállapodást a Vevő nevében, vagy más módon nem kötelezi a Vevőt annak előzetes írásbeli jóváhagyása nélkül. Ugyanígy a Vevő sem tehet, illetve tesz semmilyen nyilatkozatot vagy kötelezettségvállalást a Szállító nevében.
14.7. A Vevő a Szállító előzetes írásbeli engedélye nélkül nem jogosult a jelen ÁSZF szerinti jogait vagy kötelezettségeit másra engedményezni vagy bármely más módon átruházni.
14.8. Amennyiben a Felek a jelen ÁSZF szerinti valamely jogukat nem, vagy csak részben gyakorolják, nem jelenti azt, hogy a jogról lemondtak.
14.9. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, így különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint egyéb vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadók. A Felek tudomásul veszik, hogy a jelen ÁSZF-re irányadó jogszabályok kötelező rendelkezései külön kikötés nélkül is alkalmazandók a felekre nézve.
14.10. A Felek a jelen ÁSZF vonatkozásában a Ptk. 6:63. § (5) bekezdésének rendelkezéseit nem alkalmazzák, így nem válik a szerződés tartalmává az a szokás, amelynek alkalmazásában a Felek korábbi üzleti kapcsolatukban megegyeztek és az a gyakorlat, amelyet egymás között kialakítottak, nem válik továbbá a szerződés tartalmává az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás.
14.11. A Felek a jelen ÁSZF vonatkozásában a Ptk. 6:81. §-ának alkalmazását kizárják, azaz amennyiben a Vevő a jelen Szerződés tárgya vonatkozásában maga is általános szerződési feltételeket alkalmaz, úgy az nem válik a Szerződés részévé, a felek közötti jogviszonyra kizárólag jelen ÁSZF rendelkezései, valamint a Szállító Ajánlata irányadóak.
14.12. A Felek a jelen ÁSZF vonatkozásában a Ptk. 6:192. §-ának alkalmazását, azaz a Szerződés bírósági úton történő módosításának lehetőségét kifejezetten kizárják, tekintettel arra, hogy ezek teljesítésének időtartama alatt bekövetkező valamennyi körülmény – ide nem értve a vis maior eseteit – a Felek rendes üzleti kockázatának körébe tartozik.
14.13. A Felek a jelen Szerződésből eredő vitáik esetén igyekeznek a felmerült problémákat elsődlegesen tárgyalásos úton megoldani. Amennyiben a Felek a közöttük fennálló jogvitát 30 napon belül nem tudják rendezni, úgy bírósághoz fordulhatnak. A Felek bármely vita eldöntésére, amely a jelen Szerződésből, vagy azzal összefüggésben, annak megszegésével, megszűnésével, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatban keletkezik kikötik Magyarország bíróságainak joghatóságát és – pertárgy értékétől függően – a járásbíróság hatáskörébe tartozó ügyekben a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét, míg a törvényszék hatáskörébe tartozó ügyekben a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) általános rendelkezései szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz fordulnak.
---------------------------------------------------------------------